Služby pre zákazníkov:
+421 2 4497 0191

Ako si posilniť srdce

My Slováci sme národ, ktorý ohrozujú srdcovo-cievne ochorenia viac než ostatných obyvateľov sveta. Stále im však nepripisujeme veľkú váhu. Ak sa vo vašej rodine vyskytujú prípady srdcového infarktu či cievnej mozgovej príhody, mali by ste si dať o to väčší pozor.

Na začiatok uvedieme ešte niekoľko štatistík. Podľa údajov Slovenskej kardiologickej spoločnosti u nás zomrie ročne na srdcovo-cievne ochorenia až 30-tisíc obyvateľov, čo je takmer trikrát viac ako napr. vo Francúzsku. Celkovo ochorenia srdca a ciev majú na svedomí až 52 % všetkých úmrtí na Slovensku.

Riziko vzniku kardiovaskulárneho ochorenia sa týka každého z nás, preto je prevencia veľmi dôležitá. Odborníci sa zhodujú na niekoľkých oblastiach, v ktorých je treba zlepšiť svoju životosprávu. Doprajte preto svojmu srdcu viac toho, čo potrebuje pre svoje zdravé fungovanie. Veď to robíte pre seba a svojich najbližších.

Dajte si záväzok zdravšie jesť

Začnime najskôr tým, čoho by ste mali jesť viac. Základom vášho jedálnička by mala byť zdravá strava, ktorá obsahuje veľa horčíka, vitamínov B, E a nenasýtených mastných kyselín. Tie totiž prispievajú k normálnej činnosti svalov vrátane svalu srdca, nervovej sústavy a tiež pomáhajú chrániť steny tepien. Výborným zdrojom nenasýtených mastných kyselín sú orechy či avokádo. Horčík obsahujú banány, hrozno, sója a špenát. Kvasnice, strukoviny alebo aj napr. špargľa sú zas dôležitým zdrojom vitamínov skupiny B. Vitamín E si doplníte napríklad konzumáciou pšeničných klíčkov alebo slnečnicových, sezamových či ľanových semiačok. Kľúčovým jedlom v prevencii kardiovaskulárnych ochorení sú ryby, a to vďaka prítomnosti omega-3 mastných kyselín, ktoré pomáhajú udržiavať optimálny krvný tlak, zdravé srdce a znižujú hladinu rizikového LDL cholesterolu. Ryby by ste si mali dopriať aspoň dvakrát týždenne.

Na druhej strane, obmedziť by ste mali prílišné solenie. To totiž zvyšuje krvný tlak. Môžete však vyhľadať soľ obohatenú o draslík, ktorý jej účinok na krvný tlak neutralizuje. Pokúste sa obmedziť vyprážané jedlá. Vyhýbajte sa najmú bravčovému a červenému mäsu. To má viac tuku a ten neprospieva cievam. Takisto si zvyknite používať menej korenia a na dochutenie jedál siahnite radšej po čerstvých bylinkách.

Rozhýbte sa

Nie je žiadnou novinkou, že zdravému fungovaniu kardiovaskulárneho systému prospieva beh a aeróbne športy. Ranný beh pred odchodom do práce je absolútne najvhodnejšou aktivitou, vďaka ktorej, keď sa stane vašou rutinou, pocítite výrazné zlepšenie vášho zdravia, imunity, nehovoriac o vašej postave. Odborníci však na základe štúdií tvrdia, že zdravému srdcu napomáha aj silový tréning. Cvičenie so záťažou zlepšuje prietok krvi v končatinách, znižuje krvný tlak a tým, že podporuje rast svalov na úkor tuku, pomáha prenastaviť zloženie tela, ktoré je pre srdce jednoznačne zdravšie. Celoživotné cvičenie je veľkou investíciou, ktorá sa nám vráti vo vyššom veku. Výskumy dokazujú, že pravidelne cvičiaci ľudia majú vo vyššom veku vypracovaný srdcový sval, ktorý je výkonnejší ako u 30-ročných, športovo neaktívnych ľudí.

Zbavte sa zlozvykov a stresu

Fajčenie, málo spánku, nepravidelný a nedostatočný pitný režim, sedavé zamestnanie, v ktorom ste neustále pod stresom - všetky tieto návyky majú výrazne negatívny vplyv na zdravie vášho srdca a celého kardiovaskulárneho systému.

Tak napríklad, cigaretový dym zvyšuje krvný tlak a riziko ochorenia srdca a infarktu. Vedeli ste, že už rok po skončení fajčenia sa u vás šanca na infarkt zníži o celú polovicu? Pitie dostatočného množstva vody pomáha srdcu pracovať ľahšie. Príjem vody umožní lepšie pumpovať krv cievami a svalmi, čím sa odstraňuje odpad a svaly aj srdce samotné tak môžu fungovať efektívnejšie. Vhodnejšie ako stanovovať si limity, koľko vody musíte vypiť, je popíjať ju po malých dúškov priebežne počas celého dňa.

Odborníci odporúčajú príliš si nepripúšťať v živote stres, ak však cítite, že ste pod dlhodobým tlakom, povedzte „dosť“. Či už ide o prácu alebo vzťahy, vystavení stresovým faktorom máte štatisticky až o 40 % vyššiu pravdepodobnosť infarktu. Techník na odbúranie stresu v rôznych životných situáciách nájdete mnoho, aj tu sa však riaďte v prvom rade tým, čo vám hovorí srdce. Ak volá po zmene v živote, nebojte sa ju urobiť.

Nezabúdajte na prevenciu a výživové doplnky

Keď ste zdraví a nepociťujete žiadne príznaky kardiovaskulárnych ochorení, lekári odporúčajú dať si skontrolovať svoj krvný tlak každé dva a cholesterol každých päť rokov. U mužov treba začať s preventívnymi prehliadkami skôr – už po dovŕšení 35 rokov, ženy od 45. roku života. Osobitnú pozornosť venujte prípadom cievnej mozgovej príhode vo vašej rodine. Ak sa vyskytla u vašich rodičov dokiaľ mali 55 rokov, je pravdepodobné, že môže postihnúť aj vás.

V neposlednom rade podporte svoj kardiovaskulárny systém aj vhodnými výživovými doplnkami. Zamerajte sa na prírodné prípravky, ktoré nezaťažujú organizmus chemickým zložením. Účinnú kombináciu látok z prírodnej lekárne, ktoré prispievajú k zachovaniu optimálneho krvného tlaku, pravidelného srdcového rytmu a dobrej funkcie krvného obehu, obsahuje koreň ženšenu, list ginka a rastlina dráč obyčajný. Tie sú základom aj nášho čisto prírodného výživového doplnku CardioKit. Prípravok vám odporúčame najmä, ak máte viac ako 50 rokov a chcete si zachovať čo najdlhšie plne funkčné srdce a krvný obeh.

Blog

Produkt bol pridaný do košíka.
Zobraziť košík
Pokračovať v nákupe